Марія Гражина Чаплін знайомить із Clubhouse

314866b0-aa74e848c40a959839ff01369971beb3Соціальній мережі Clubhouse немає ще й року – її запустили у квітні 2020-го випускники Стенфорда і колишні розробники Google, Пол Девісон і Роган Сетом.  У проекті Clubhouse засновники вирішили зробити ставку на живе спілкування: соцмережа складається з «кімнат» і «клубів» за інтересами, взаємодіяти в яких можна тільки голосом і лише в режимі реального часу – записувати розмови заборонено правилами сервісу. Будь-який зареєстрований в Clubhouse користувач може створити публічну «кімнату» для розмови на якусь тематику, після чого всі його підписники отримають повідомлення з пропозицією приєднатися до розмови. Наступним кроком таку пропозицію отримають вже підписники тих, хто приєдналися – так запускається ланцюгова реакція, і бесіди в «кімнатах» обростають учасниками. При цьому всі люди в ході розмови діляться на спікерів і слухачів, хоча у кожного є можливість «підняти руку» і стати спікером, щоб, наприклад, поставити запитання виступаючому. Після того, як користувач тричі організував дискусії в «кімнатах», він може створити свій постійний «клуб» – але для його реєстрації буде потрібно схвалення модераторів Clubhouse. Всі «кімнати» в соцмережі можуть бути публічними, приватними або доступними тільки для членів певного «клубу».

1d76198a83bdab39e7a24c9bb8e948c8Як зоорієнтуватись новачку у Clubhouse?

Наразі серед користувачі Clubhouse з найбільшою аудиторією фолловерів  – блогери і топ-менеджмент. Перших і варто залучати на старті для спікерства або модераторства. Чому? Тому що коли вони стартують кімнату або заходять в неї, це бачать їх підписники і приєднуються до неї.

На старті, посередині і наприкінці треба проговорювати, щоб підписувалися на гостей, спікерів і хоста кімнати – це допоможе не втратити трафік, а також допоможе залучити аудиторію в моменті, коли будуть створюватися нові кімнати.

Щоб бесіди не виходили нудними і офіційними, має сенс спілкуватися з аудиторією. Зазвичай роблять це в кінці, коли можна почати сесію питання-відповідь. Навіщо це треба? Щоб люди відчували себе причетними до бесіди і долучалися. Ми за ці дні провели багато розмов і кожен раз люди кажуть, що дуже хочуть поставити запитання або просто сказати спасибі, але не можуть це зробити. Іншими словами, так ви здобуваєте лояльність аудиторії.

149790298_4002867359725803_7260340394421804216_nЗвичайно ж, повинен бути модератор, який відповідає тільки за технічні питання (анонси, питання, додавання) і інтерв’юер, який веде бесіду. Бажано, щоб це було кілька людей, щоб не було пауз і тиші.