Марія Гражина Чаплін знайомить із Clubhouse
Соціальній мережі Clubhouse немає ще й року – її запустили у квітні 2020-го випускники Стенфорда і колишні розробники Google, Пол Девісон і Роган Сетом. У проекті Clubhouse засновники вирішили зробити ставку на живе спілкування: соцмережа складається з «кімнат» і «клубів» за інтересами, взаємодіяти в яких можна тільки голосом і лише в режимі реального часу – записувати розмови заборонено правилами сервісу. Будь-який зареєстрований в Clubhouse користувач може створити публічну «кімнату» для розмови на якусь тематику, після чого всі його підписники отримають повідомлення з пропозицією приєднатися до розмови. Наступним кроком таку пропозицію отримають вже підписники тих, хто приєдналися – так запускається ланцюгова реакція, і бесіди в «кімнатах» обростають учасниками. При цьому всі люди в ході розмови діляться на спікерів і слухачів, хоча у кожного є можливість «підняти руку» і стати спікером, щоб, наприклад, поставити запитання виступаючому. Після того, як користувач тричі організував дискусії в «кімнатах», він може створити свій постійний «клуб» – але для його реєстрації буде потрібно схвалення модераторів Clubhouse. Всі «кімнати» в соцмережі можуть бути публічними, приватними або доступними тільки для членів певного «клубу».
Як зоорієнтуватись новачку у Clubhouse?
Наразі серед користувачі Clubhouse з найбільшою аудиторією фолловерів – блогери і топ-менеджмент. Перших і варто залучати на старті для спікерства або модераторства. Чому? Тому що коли вони стартують кімнату або заходять в неї, це бачать їх підписники і приєднуються до неї.
На старті, посередині і наприкінці треба проговорювати, щоб підписувалися на гостей, спікерів і хоста кімнати – це допоможе не втратити трафік, а також допоможе залучити аудиторію в моменті, коли будуть створюватися нові кімнати.
Щоб бесіди не виходили нудними і офіційними, має сенс спілкуватися з аудиторією. Зазвичай роблять це в кінці, коли можна почати сесію питання-відповідь. Навіщо це треба? Щоб люди відчували себе причетними до бесіди і долучалися. Ми за ці дні провели багато розмов і кожен раз люди кажуть, що дуже хочуть поставити запитання або просто сказати спасибі, але не можуть це зробити. Іншими словами, так ви здобуваєте лояльність аудиторії.
Звичайно ж, повинен бути модератор, який відповідає тільки за технічні питання (анонси, питання, додавання) і інтерв’юер, який веде бесіду. Бажано, щоб це було кілька людей, щоб не було пауз і тиші.